Setahun di A.Z.I.M

Saya (depan) bersama teman-teman ketika Daurah "Kembalikan Kejantanan Lelaki"

Sedar tak sedar, rupanya saya sudah setahun bekerja di A.Z.I.M pada 10 Januari 2012 lepas. Begitu asyik bukan? đŸ™‚

Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana terus memberi saya peluang dan ruang untuk berkhidmat demi ummat ini. Terima kasih juga kepada En.Abdul Rahman Mat Dali, Pengarah Urusan A.Z.I.M, En.Zaim Shaari, teman-teman seperjuangan di pejabat- Kak Bashirah, Kak Nora, Kak Khai, Ayu, Kak Liyana, En.Azman, En.Azmi, Nazrul @ Along, Zamri, Fawzie, Arif, En.Mat, En.Kamel dan lain-lain, tak dapat nak nulih atas nie arr..harap tak terkecil hati.

En.Abdul Rahman Mat Dali, terus komited dengan perjuangan

Mereka inilah sentiasa memberi dorongan kepada saya untuk terus maju, terus komited, memahami erti kehidupan kerja, memberi semangat dan tunjuk ajar agar tidak terpesong dari Matlamat sebenar sebagai seorang pekerja A.Z.I.M. Tanpa anda semua, siapalah saya di A.Z.I.M.

Dalam kesempatan ini juga, sebagai manusia biasa yang penuh dengan kesilapan dan tidak terelak dari melakukannya, saya menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf sekiranya ada perbuatan saya, perkataan saya serta gurauan saya membuatkan anda semua berkecil hati dengan saya. Sesungguhnya kita hanyalah manusia biasa, mustahil terelak dari melakukan kesilapan.

Sepanjang bekerja dengan anda semua, kita mesti bersetuju dengan satu fakta bahawa kita tidak akan berjaya pergi ke mana-mana mahupun untuk mencapai matlamat besar sekalipun sekiranya kita tidak melakukan kerja itu secara bersama-sama (Jamaah). Hal inilah yang disebut dalam firman Allah s.w.t dalam al-kitab:-

“Sesungguhnya orang-orang beriman itu bersaudara, maka damaikanlah antara keduanya bila berlaku perselisihan..” (Al-Hujurat: 10)

Harapan saya tiada yang lain melainkan hanya untuk terus bekhidmat untuk ummat ini, walaupun bukan bersama anda. Setiap daripada kita akan terus diberi peluang untuk bekerja untuk ummat ini walau di mana anda berada sekalipun. Bekerjalah kerana Allah s.w.t, kerana iman kita kepada-Nya, kerana percaya bahawa Islam akan kembali Menang satu hari nanti.

Moga kita terus diberi Hidayah daripada-Nya.

MOHD NOR ADZIM BIN SHAARI
Pegawai Billing
Bahagian Kawalan Kredit
Pusat Rawatan Islam Azzahrah (A.Z.I.M)
Tinggalkan Jawapan

